1- SPĂLARE ȘI USCARE

1- SPĂLARE ȘI USCARE

Spălarea și uscarea stau la baza fiecărei acțiuni de curățare minuțioasă a unui vehicul, dar trebuie precizat că prin acești doi termeni indicăm de fapt un întreg proces.

Adesea, spălarea și uscarea sunt considerate eronat două faze rapide și ușoare. În realitate, majoritatea imperfecțiunilor de pe vopsea (linii, zgârieturi, halouri etc.) sunt cauzate de spălare și uscare. Cu mijloacele, produsele și tehnicile adecvate puteți minimiza cu ușurință imperfecțiunile care s-ar crea pe vopsea.

N.b. Spălarea nu este a doua după lustruire în îmbunătățirea aspectului mașinii și, dacă este efectuată perfect, este capabilă să îmbunătățească semnificativ strălucirea suprafețelor.

Există multe metode care pot fi adoptate pentru a obține o spălare adecvată și vor fi explicate în detaliu mai jos:


Există câțiva pași de parcurs înainte de a efectua o spălare.

Pregătirea corectă a totul înainte de a începe fiecare operațiune va ajuta totul să meargă fără probleme, contribuind și la reducerea timpului folosit pentru spălarea vehiculului.

A putea funcționa rapid va reduce posibilitatea formării de defecte la vehicul sau probleme care necesită mult timp și efort pentru îndepărtare și care de multe ori fac necesară recurgerea la lustruire.

Pentru a elimina posibilitatea formării de pete pe vopsea la rădăcină, este posibil să se investească într-un sistem de purificare a apei, care îndepărtează orice mineral din aceasta și face aproape imposibilă formarea calcarului.

Așa că primul nostru sfat este să studiem ciclul de spălare înainte de a începe și să pregătim toate produsele, diluțiile și accesoriile pentru acțiune!

Proceduri recomandate înainte de fiecare spălare:

  • 1- Conectați furtunul sau mașina de spălat cu presiune la sursa de apă
  • 2- (Opțional) Instalați un sistem de purificare pentru spălare fără minerale
  • 3- Desfășurați furtunul sau cablul spălării sub presiune și plimbați-vă în jurul mașinii, asigurându-vă că puteți ajunge la fiecare parte a vehiculului
  • 4- Atașarea dozatorului ales la capătul furtunului va servi la pulverizarea cu apă pe suprafața mașinii și apoi la efectuarea tuturor acțiunilor de clătire
  • 5- Porniți sursa de apă
  • 6- Așezați grătarul în interiorul galeata celui pe care doriți să-l folosiți
  • 7- Porniți apa și umpleți fiecare găleată la jumătate
  • 8- Înmuiați mănușa în găleată cu apă curată de clătire până când este plină de apă și apoi începeți.
  • 9- Organizați diluțiile tuturor produselor programate.


Înainte de a începe să spălați mașina cu șampon și mănuși, este esențial să folosiți un produs de prespălare, care ajută la îndepărtarea murdăriei încăpățânate, gudronului, rășinii, excrementelor de păsări și a altor forme de impurități. Aceasta este o fază esențială deoarece va permite spălarea ulterioară cu șampon și mănuși să fie efectuată pe o suprafață cu puțină murdărie. Prespălarea poate îndepărta cea mai mare parte din ea și poate înmuia restul. Atunci când alegeți un produs pentru prespălare, acordați atenție chimiei de bază și bazați-vă pe companii care își certifică produsul și pe diferite materiale.

Valorile pH-ului nu oferă nicio indicație cu privire la siguranța detergenților, așa că este important să luați în considerare materiile prime utilizate.
Alegerea prespălării depinde de tipul de murdărie pe care îl avem. Primul pas (cel obligatoriu) este folosirea unui produs alcalin, capabil să îndepărteze urmele de insecte, murdărie, praf, murdărie de drum, smog. Prespălarea alcalină poate fi livrată atât în ​​modul de pulverizare (rapid și eficient), cât și în spumă (mai târziu vom vedea cum se folosește tehnica spumei).

Al doilea pas este opțional, dar important.

Pe mașină există adesea depuneri minerale, pete de calcar și murdărie în general pe care o prespălare alcalină nu le poate elimina. In aceste cazuri este util sa se foloseasca un detergent acid, capabil sa dizolve aceste contaminari si sa faca suprafata mai stralucitoare.

Detergenții acizi pot restabili performanța unui strat obosit de nanotehnologie sau a unui etanșant. Preferăm să le folosim în găleată sau ca prespălare cu spumă. În această fază poate fi util să folosiți o perie pentru a îndepărta murdăria de pe embleme, sigilii etc…


Finalizăm analiza de prespălare cu a treia etapă, de asemenea opțională, adică pH neutru.

Pe unele culori foarte delicate și sensibile poate fi util să distribuiți un șampon neutru în modul spumă pentru a face aplicarea ulterioară a șamponului și a mănușii extrem de lubrifiată și moale.

Prespălarea neutră poate fi, de asemenea, o soluție alternativă la cele alcaline și acide atunci când nivelul de murdărie prezent pe mașina noastră este foarte scăzut și de obicei o spălăm foarte des sau când dorim să facem întreținere rapidă a mașinii noastre tratate, de exemplu , cu un strat nanotehnologic.

 

Nu uitați să citiți instrucțiunile și recomandările produselor înainte de a le folosi.

De asemenea, trebuie verificat dacă produsul pe care îl utilizați este potrivit pentru suprafața pe care intenționați să o degresați.

Evitați amestecarea produselor de curățare fără cunoștințe complete: rezultatele ar putea fi foarte dăunătoare! Este încă chimie avansată!

Diluați prespălarea în funcție de munca pe care trebuie să o efectuați.

Nebulizați produsul cu o duză de pulverizare (duzele gradate sau duzele de pulverizare sunt foarte convenabile începând de la partea de jos a vehiculului, în sus. Astfel veți preveni picurarea produsului pe o suprafață uscată și să lase urme negre.

Lăsați produsul să acționeze asupra vehiculului prin dizolvarea și îndepărtarea murdăriei.

Clătiți bine mașina. Dacă este necesar, repetați operația și apoi uscați vehiculul.

DA: acoperiti cu grija toate suprafetele astfel incat produsul folosit sa fie abundent si aplicat uniform.

ATENTIE: daca folositi o masina de spalat cu presiune foarte puternica, atentie la distanta fata de suport.

 

Tehnica Spuma poate fi folosită în fazele de pre-spălare sau poate ajuta la îmbunătățirea lubrifierii în timpul spălării.

În opinia noastră, are mult mai mult sens în prima parte și nu înlocuiește niciodată spălarea clasică cu acțiune mecanică

Folosirea unei lance de spumă înainte de metoda cu două găleți poate reduce și mai mult imperfecțiunile vopselei și chiar poate adăuga puțină distracție procesului de spălare.

Cele mai mari beneficii sunt date de faptul că autovehiculul poate fi acoperit cu spumă fără a fi nevoie să atingeți vopseaua, accelerând operațiunile față de un dozator de pulverizare, prelungind timpii de aplicare înainte de clătire și permițând astfel acțiunea mecanică cu perii și perii în timp ce produsul este produs. este in stoc.

Este important de subliniat, totuși, că tehnica lancei cu spumă poate să nu fie la fel de eficientă ca prespălarea prin pulverizare pe murdăria foarte încăpățânată. Spălarea clasică prin pulverizare este întotdeauna recomandată în prezența murdăriei serioase.

De asemenea, puteți combina cele două tehnici folosind mai întâi o prespălare cu spray (pe murdăria cea mai serioasă) și acoperind întreaga mașină cu spumă pentru a finaliza faza de prespălare.

În timpul testelor și spălărilor noastre am dezvoltat sistemul pentru a profita la maximum de beneficiile tehnicii Foam și am dezvoltat o secvență capabilă să asigure rezultate excelente pe aproape orice tip de suprafață.

Avem mai multe unelte capabile să producă spumă:

POMPE DE MÂNĂ CU SPUMA pentru crearea spumei cu pompa manuală, de ex. .

Pro: Instrumente convenabile și economice.


Contra: în opinia noastră, acestea sunt instrumente potrivite pentru zone mici precum jante și arcuri de roată și așteptarea nu ar trebui să fie aceea a unei spume eficiente ca la o lance de spumă.

LANȚĂ DE SPUMĂ care trebuie conectată direct la mașina de spălat cu presiune.

Pro: cel mai eficient, confortabil și eficient sistem de producere a spumei. Consum de produs foarte redus.


Contra: este necesara folosirea unei masini de spalat cu presiune cu performante bune (recomandam scule cu un debit de apa apropiat de 450 l/h si 150 bar).

Întrebarea care ni se pune cel mai frecvent este: cum să diluăm produsul pentru a obține o spumă eficientă?

Odată ce diluția a fost determinată, recomandăm:

  1. - Se toarnă cantitatea de produs aleasă în sticlă
  2. - Umpleți cu apă
  3. - Conectați lancea la mașina de spălat cu presiune și distribuiți produsul pe mașină începând de jos în sus
  4. - Se lasa sa actioneze si se clateste.

 

Utilizarea metodei cu două găleți este una dintre cele mai sigure modalități de a vă întreține în mod regulat vehiculul, minimizând în același timp posibilitatea de a provoca imperfecțiuni ale vopselei.

Urmați procedurile de pre-spălare și apoi pregătiți (incluzând deja grile) unul va fi folosit pentru săpunare, celălalt pentru clătirea .

Pregătiți instrumentele care vor fi folosite pentru spălarea propriu-zisă. Vă recomandăm o mănușă pentru partea superioară a mașinii și una pentru partea inferioară.

1- Adauga produsul / shamponul ales in cantitatea indicata de producator, in galeata nefolosita pentru clatire.

2- Adăugați apă în găleata care conține șampon pentru a genera puțină spumă

3- Luați mănușa/buretele din găleata de clătire pentru a o scufunda în găleată cu șampon și spumă

4- Începând din partea de sus a mașinii, treceți ușor mănușa/buretele peste vehicul folosind o presiune mică sau deloc

5- Curățați mănușa/buretele din găleata de clătire frecându-l pe grila separatorului pentru a îndepărta cât mai multe impurități posibil

6- Repetați pașii de la 3 la 5 până când întregul vehicul a fost spălat

7- Clătiți bine spuma de pe vehicul

8- (opțional) Redeschideți robinetul de închidere și folosiți apă curentă pentru a efectua tehnica cârpei de apă (explicată mai târziu)

9- Continuați să uscați vehiculul

N.b. Asigurați-vă că clătiți foarte des mănușa și eliminați toată murdăria depusă, ar putea fi o sursă de urme!

ATENȚIE: nu spălați într-un model circular, acest lucru ar putea provoca și urme. Nu purtați ceasuri și brățări în timpul acestor operațiuni.

 

 

Tehnica laveta cu apă este un proces foarte simplu care vă permite să uscați cea mai mare parte a vehiculului fără a fi nevoie să atingeți vopseaua cu o cârpă.

Principiul din spatele tehnicii lavetei de apă este acela de a crea un efect de cascadă în care apa care alunecă peste mașină duce apa încă prezentă pe suprafața caroseriei, trăgând-o departe de vehicul.

Fizica în sine explică modul în care moleculele se leagă împreună, făcând această metodă să funcționeze.

Când este făcut corect, în special pe un vehicul cu etanșant, ceară sau tratament cu nanotehnologie, doar câteva picături de apă vor rămâne pe caroserie, ușor de absorbit cu o cârpă din microfibră adecvată.

Cum se face tehnica pânzei cu apă

N.b. Vă rugăm să rețineți: această tehnică trebuie utilizată după ce vehiculul a fost spălat temeinic urmând pașii anteriori.

Funcționează cel mai bine pe mașinile protejate cu ceara, sealant sau protectie ceramice.

1- Pornind din partea superioară a vehiculului, glisați apa de la stânga la dreapta până când începe să curgă pe margini
2- Coborâți rapid furtunul până când „prinde” apa care cade din partea superioară a vehiculului, de data aceasta deplasându-se de la dreapta la stânga
3- Coborâți din nou țeava și continuați în direcția opusă, deplasându-vă de la stânga la dreapta
4- Continuați această tehnică până când ajungeți la partea de jos a vehiculului
5- Finalizați uscarea vehiculului

 

Una dintre cele mai frecvente greșeli făcute la curățare este uscarea incorectă a vehiculului.

Această fază este de obicei cauza principală a formării de imperfecțiuni pe vopsea.

Înainte de a folosi o cârpă pentru a usca vopseaua, poate fi util să folosiți o cârpă pentru a îndepărta rapid apa din golurile din caroserie, marginile garniturii, între șuruburile roților, între oglinzi, geam și faruri. Acest lucru este pentru a evita picurarea pe alte părți în timpul altor pași de curățare, care ar putea fi enervant.

Alegerea cârpei din microfibră este, de asemenea, importantă.

Există în esență două soluții:

- Microfibra de tip fagure este concepută pentru a îndepărta imperfecțiunile și murdăria rămasă pe suprafață și reprezintă o alegere valabilă pentru mașinile netratate și neprotejate.

- Lavete din microfibră cu greutate mare pe m2: aceste cârpe sunt foarte groase astfel încât să absoarbă o cantitate mare de apă și să încorporeze particule de murdărie. Microfibra este mult mai moale decât cârpele clasice din bumbac și poate reține de până la 7 ori greutatea lor în apă.

Există și accesorii capabile să faciliteze uscarea zonelor dificile precum oglinzi, anexe aerodinamice, părți inferioare ale mașinii etc. Aceștia sunt magneți.

În timp ce sunteți ocupat cu alte operațiuni, acestea vor continua să absoarbă apa din elemente precum oglinzi, mânere etc.

Cum să-ți usuci corect vehiculul
Dacă nu ați făcut deja, utilizați tehnica Water Cloth prezentată mai sus pentru a îndepărta cea mai mare parte a apei;

Daca ai o Suflanta de aer, suflare apa reziduala din spatiile dintre piesele caroseriei, marginile garniturilor, din suruburi, din oglinzi, din geam, lumini, lumini de frana etc. ;

Începeți întotdeauna din partea superioară a vehiculului, coborând, uscați (evitând apăsarea cât mai mult posibil) fiecare picătură de apă rămasă cu cârpa din microfibră.

Vă rugăm să rețineți: dacă efectuați o spălare de întreținere și nu veți efectua alte operațiuni ulterioare de lustruire sau protecție, vă recomandăm folosirea unui Quick Detailer, de mare ajutor în îndepărtarea tuturor picăturilor de apă reziduale și pentru a oferi un finisaj mai mare vopselei.

Un detalier rapid lubrifiază și suprafața și reduce și mai mult riscul de deteriorare, dă un efect de mătase puternic și o strălucire notabilă rapid și în siguranță.

 

Ultimele evoluții din sectorul spălării vă permit să spălați mașina fără a fi nevoie să folosiți furtunul de apă pentru a clăti.

Mai este nevoie de apă, desigur, dar doar galeti câteva dintre ele sunt suficiente.

Această metodă vă permite să spălați vehiculul în interiorul garajului, într-un condominiu sau oriunde este practic posibil să găsiți în jur de zece litri de apă.

Interesant este că aceste produse sunt capabile să încapsuleze murdăria și alte impurități, ridicându-le de la suprafață pentru îndepărtarea în siguranță. Cu acest tip de șampon va fi foarte simplu să păstrați mașina curată și, în același timp, să protejați mediul înconjurător.

Cum se spală fără clătire:

1- Echipează-te cu o galate si grila
2- Umpleți găleata cu zece litri de apă buni
3- Diluați șamponul conform instrucțiunilor producătorului
4- Scufundați manusa din microfibra delicatul în apă și soluție de șampon.
Vă recomandăm o mănușă pentru partea superioară a mașinii și una pentru partea inferioară.
5- Spălați, folosind o presiune cât mai mică posibil și permițând șamponului să ridice murdăria de pe suprafață, câte un panou.
6- Clătiți mănușa și frecați-o de grila din găleată pentru a îndepărta cât mai multă murdărie din ea și uscați-o.
7- Repetați pașii de la 4 la 6 până când vehiculul este spălat complet
8- Finalizați cu un Quick Detailer (același șampon cu o diluție diferită este perfect) pentru a elimina micile urme de apă și pentru a îmbunătăți finisajul.

Vă rugăm să rețineți: la vehiculele deosebit de murdare, vă recomandăm să pretratați caroseria cu un amestec de apă și spray înainte de spălare. Acest lucru va ajuta la ridicarea în continuare a murdăriei înainte de a atinge vehiculul, reducând la minimum posibilitatea de a face imperfecțiuni în vopsea.

Dacă este necesar, efectuați o prespălare clasică.

 

Această tehnică este eficientă numai atunci când există o peliculă ușoară de praf sau murdărie foarte ușoară pe vopsea.

Posibilitățile de spălare fără apă sunt simple, rapide și eficiente.

Aceste produse sunt similare cu detalierii rapidi, cu adaos de detergenți și agenți tensioactivi pentru a îndepărta mai multă murdărie fără a strica spălarea anterioară.

Evident, trebuie amintit că aceste soluții nu sunt înlocuitori pentru spălarea clasică.

La vehiculele deosebit de murdare, spălarea fără apă poate cauza urme pe vopsea.

Este de preferat să precedați spălarea fără apă cu o prespălare clasică care poate dizolva 70-80% din murdăria dificilă.

N.b. Este esențial să combinați aceste șampoane cu lavete din microfibră de înaltă calitate (până la 8-10 cârpe pentru a spăla în siguranță o mașină completă).

Cum să efectuați corect spălarea fără apă

1- Pulverizați detergentul fără apă pe suprafața pe care încercați să o curățați

2- Lăsați produsul să funcționeze între 30 de secunde și aproximativ două minute

  1. 3- Treceți ușor o perie moale peste suprafața de curățat
  2. 4- Folosind o a doua cârpă, îndepărtați toate reziduurile. Același produs poate fi folosit, în diluție 1:10, ca detalier rapid pentru a dobândi și mai multă strălucire și protecție.

5- Repetați pașii de la 1 la 4 până când întregul vehicul este curat

Vă rugăm să rețineți: pentru a reduce frecarea, pulverizați cârpa moale din microfibră înainte de a o trece peste suprafață și echipați-vă cu cel puțin 8/10 cârpe pentru a finaliza toate operațiunile de curățare în mod eficient și în siguranță

Înapoi la blog